سلام
توی این بخش من میخوام خودم رو جای شما بذارم و ببینم برای همکاری با ایران دوره چه کار هایی باید انجام بدم بعد پاسخ همه سوالاتم رو از ایران دوره بگیرم. پس با من همراه باشید.
تو نگاه اول ساختن یک فیلم آموزشی خیلی ساده به نظر میرسه! اول پیش خودم فکر می کردم که یک میکروفون میخوام و تمام، شروع به ضبط می کنم. اما وقتی میکروفون را به کامپیوتر متصل کردم، دیدم نه بابا! اصلا کیفیتی که برای ضبط صدا میخواستم نداره و همش صدای خش خش و هوا با صدای من ضبط میشه.
پس فهمیدم که بهتره برم یه میکروفون خوب تهیه کنم یا برای اینکه کمتر هزینه کنم، از یکی از دوستام قرض بگیرم
بعد از کلی پرس و جو که چه میکروفونی خوبه و چه میکروفونی بده، بالاخره تونستم یه میکروفون خوب از دوستم قرض بگیرم. خیالم راحت شده بود که دیگه میرم سراغ ضبط فیلم آموزشی؛ اما تا شروع به ضبط کردم دیدم اصلا چی باید بگم؟!
درسته که من موضوعی را که میخواستم آموزش بدم، بهش مسلط بودم، اما فکر به اینکه از کجا شروع کنم، چقدر بگم، اول کدوم رو بگم بعد کدوم و …، تازه اومد سراغم. با خودم گفتم اینطوری نمیشه.
باید حتما یک سرفصل خوب برای مطالبم پیدا کنم که ترتیب همه مطالب رعایت شده باشه که منم سر در گم نشم.
برای همین حدود دو سه روز وقت گذاشتم و سرفصل ها رو کاملا استخراج کردم. دیگه همه چیز آماده بود برای کار اصلی که اونم شروع ضبط اولین فیلم آموزشیم بود. خیلی خوشحال اومدم پای کامپیوتر؛ سرفصل ها رو گذاشتم جلوم، میکروفون رو وصل کردم اما…
باچی ضبط کنم؟ کدوم نرم افزار بهتره؟ کدوم امکانات بیشتری داره و …
تو اینترنت جستجو کردم و چندین نرم افزار برای ضبط به من معرفی کرد. چند تاشو نصب کردم، تست کردم. خیلی هاش به درد نمی خورد. کرک نمیشد! امکانات نداشت! یا خیلی پیچیده بود که من نمی تونستم باهاش کار کنم.
بعد از کلی جستجو به این نتیجه رسیدم که نرم افزار ضبط علاوه بر امکانات، باید بشه ازش بصورت ساده استفاده کرد.
این بود که بعد از کلی جستجو و آزمون و خطا نرم افزار دلخواه خودم رو پیدا کردم و شروع به ضبط کردم. الان هم دارم ازش استفاده می کنم و همین نرم افزار رو هم به شما پیشنهاد می کنم. البته شما می تونید از نرم افزار های دیگه هم استفاده کنید ولی به نظرم این بهتره…! چند دقیقه خوب پیش رفت، ولی یه جاهایی تپق میزدم! مطالب یادم می رفت! برنامه یا اون نرم افزار کوفتی که می خواستم آموزش بدم بازی در می آورد. خلاصه چندین بار توی یه کلیپ دو سه دقیقه ای گند زدم! با خودم گفتم اینطوری نمیشه!
باید اول حداقل یک بار اون موضوع یا نرم افزاری که قراره آموزش بدم رو تست کنم و قبلش یه مطالعه راجعب موضوع داشته باشم تا با تسلط کافی پیش برم.
با همین فرمون پیش رفتم و بعد از چند بار انجام کار مسلط شدم. امیدوارم شما هم از تجربیات من استفاده کنید.
موفق باشید همکارا
چه میکروفونی خوبه؟
ممکنه فکر کنید که میکروفون داخلی کامپیوتر شما خوب باشه، اما همونطور که من تجربه کردم، اینطور نیست. میکروفون های زیادی تو بازار هستند که می توانند به شما جهت ضبط با کیفیت صدا کمک کنند، پس بهتره عجله نکنید و با یه کم تحقیق هزینه اضافی روی دست خودتون نذارید. میشه از میکروفونهای USB دار استفاده کرد.
مشخصات میکروفونی که من باهاش کار می کنم اینه:
اتصال | میکروفون | کلید صدا | پورت | فرکانس |
سیمی | دارد | دارد | USB | 20-20000 هرتز |
البته شما می تونید از میکروفون های دیگه ای هم استفاده کنید، اما پیشنهاد من اینه و خودم هم با همین کار می کنم.
سرفصل چیست؟
سرفصل، عناوینی است که قراره در طول دوره به آموزش اونها بپردازیم. خیلی مهمه که سرفصل های دوره دقیق و کامل انتخاب بشه. این موضوع از دو جنبه اهمیت داره. اول اینکه اگه سرفصلی کامل نباشه ممکنه افرادی که میخوان در دوره شرکت کنند، منصرف بشن و در مقابل اگر سرفصلی کامل انتخاب بشه میتونه علاوه بر داشتن بار علمی بیشتر در دوره، دامنه مشتریان بیشتری را هم شامل بشه. دوم اینکه سرفصل ها باید ترتیب صحیح داشته باشند. به این معنا که عناوینی که قراره در دوره مورد آموزش قرار بگیره، پس و پیش نباشه و دانشجو رو دچار سر در گمی نکنه. پس بهتره پس از انتخاب موضوع، با یه بررسی دقیق در اینترنت و مشاهده کتب مربوط به اون موضوع، سرفصل ها را بصورت دقیق انتخاب کنیم.
پس از انتخاب سرفصل چه کنیم؟!
خوب تا اینجا ما سر فصل ها رو آماده کردیم. مثلا یک دوره شامل 5 فصل و هر فصل شامل چهار یا پنج درس هست. بهتره که هر درس در قالب یک فیلم آموزشی تهیه بشه. اما اگر طول فیلم زیاد شد چی؟
توی این حالت می تونیم یک درس را به چند فیلم آموزشی تقسیم بندی کنیم.
نکته: همه دوره ها شامل فقط فیلم آموزشی نمیشن و می تونن بصورت متن و یا تصویر هم باشن.
برای اینکه خوب متوجه بشیم که چطور فیلم ها و مطالب آموزشی را طبقه بندی کنیم، من یک مثال می زنم.
فرض می کنیم که یک دوره ای را در حال آماده سازی هستیم. این دوره شامل 3 فصل و هر فصل شامل دو یا سه درس است. البته هر درس هم میتونه محتوای مختلفی مثل (فیلم، متن، عکس و …) داشته باشه. برای اینکه یک طبقه بندی خوب داشته باشیم، به تصویر زیر نگاه کنید.
امیدوارم توی این مثال تونسته باشم نحوه نامگذاری درس ها و فصل ها رو خوب توضیح بدم. دوباره تاکید می کنم؛ محتوای دوره ها فقط منوط به فیلم آموزشی نمیشه و میتونه هر نوع داده ای را شامل بشه. فقط برای اینکه خودتون ترتیب را اشتباه نکنید و اینکه تیم آی آر دوره بتونه به نحوی صحیح دوره شما را در سایت قرار بده، حتما قوانین در عکس را رعایت کنید.
امیدوارم موفق باشید.
نرم افزار کاربردی و حرفه ای ساخت محصولات آموزشی الکترونیک، مخصوصا آموزش های الکترونیک نرم افزارهای کاربردی رایانه استفاده از نرم افزاری حرفه ای جهت فیلم برداری از صفحه مونیتور و ثبت تمامی لحظات آموزش به صورت کاملا چندرسانه ایست . حال انتخاب نرم افزاری ساده و در عین قدرتمند و با کیفیت و قابلیت های بالا برای تهیه این آموزش های الکترونیک شرط اصلی موفقیت در این مسیر است Camtasia Studio Screen Recorder که می توانید از اینترنت دانلود کنید راه حلی کامل و مطمئن برای خلق انواع فیلم های آموزشی مالتی مدیاست که با امکانات بسیار و متنوعی که پیش روی کاربر در سه زمینه ضبط حرفه ای، ویرایش حرفه ای و انتشار حرفه ای می گذارد، وی را از هرگونه نرم افزار جانبی بی نیاز می سازد . به علاوه این نرم افزار در کنار قابلیت های متعدد ساخت آموزش های الکترونیک، قادر به خلق ازمون های الکترونیک و چندرسانه ای مفیدیست که بر اهمیت آن می افزاید.
قابلیت نرم افزار TechSmith Camtasia Studio
- بخش ضبط تصاویر
- ضبط کوچکترین تصویر و حرکت روی صفحه نمایشگر مانیتور .
- ضبط تصاویر ویدیویی وب کم با کیفیت عالی در محیط اینترنت .
- ضبط صدا با کیفیت خوب و با کمترین نویز .
- ضبط تمامی عناصر یک پروژه PowerPoint اعم از زمانبندی اسلاید ها، انیمیشن ها و اصوات درونی اسلاید ها .
- قابلیت ضبط تمامی کلیک های موس و کلید های کیبورد .
- ذخیره تصاویر به صورت فریم های انفرادی برای ساخت اسلاید های AVI .
- استفاده از Codec های کمپانی TechSmith برای بهره گیری از آخرین فن آوری فشرده سازی ویدیویی .
- افزودن هرنوع افکت، متن و صدایی در حین فیلم برداری از سیستم.
- قابلیت طراحی و افزودن آزمون های الکترونیک چند گزینه ای به پروژه .
- قابلیت Zoom در هر نقطه و بهره گیری از افکت های خاص برای تاکید بر روی نکات کلیدی !
- بخش ویرایش و تدوین ویدیویی تصاویر ضبط شده
- قابلیت چسباندن، بریدن و میکس و افزودن آیتم به کلیپ ها با پشتیبانی بعد وسیعی از فرمتهای ویدیویی و صوتی .
- توانایی افزودن افکت های زیبا و متعدد از پیش طراحی شده نرم افزار به تصاویر ویدیویی .
- بیش از 18 Transition جدید و بی همتا مخصوص نسخه جدید نرم افزار .
- ویرایش کامل صوتی فیلم تهیه شده با قابلیت حذف، جابجایی و افزودن صدا به بخش های مورد نظر با پشتیبانی اکثر فرمتهای رایج صوتی .
- افزودن تاکید با خلق نقطه های چشمک زن متنوع به ویدیو در بخش تدوین .
- قابلیت خلق مناطق قابل کلیک که با کلیک ساده به روی آن متوانید به فریم مرود نظر و یا آدرس اینترنتی مورد نظر خود بروید .
- ویرایش متن، سایز، ظاهر، رنگ و ….
- بخش انتشار پروژه خلق شده
- قابلیت انتشار پروژه به فرمت های Macromedia Flash, AVI, Microsoft Windows Media, RealNetworks RealMedia ، QuickTime، PowerPoint، Microsoft Word و صفحات وب .
- قابلیت انتشار پروژه به صورت یک فایل اجرایی EXE تنها که بی نیاز از نرم افزار جانبی در هر سیستمی قابل اجراست .
- قابلیت ساخت سی دی های آموزشی و همراه با منو شکیل و اتوران زیبا با بیش از 350 پس زمینه و تصاویر و افکت های مورد نیاز در حد نرم افزار خوب اتوران سازی ولی بسیار ساده تر.
توجه: شما می توانید این نرم افزار را از سایت های مختلف دانلود نمائید.
تسلط روی موضوع یکی از مهمترین مواردیه که در تهیه فیلم یا دوره آموزشی باید مد نظر قرار بگیره.
برای خودمون هم پیش اومده که وقتی سر کلاس استادی می شینیم که به درس خیلی مسلطه، خودمون هم بهتر اون درس رو می فهمیم. فرض کنید یک استاد خودش تو توضیح برخی قسمت های درس مشکل داشته باشه! خوب، چطور می تونه اون مطلب رو به مخاطباش تفهیم کنه؟!
بعضی وقت ها هم پیش میاد که ما فکر می کنیم درباره یک موضوعی تسلط کافی داریم، اما در واقعیت وقتی وارد موضوع می شیم می بینیم اینطور هم نبوده و تو خیلی جاها ضعف داریم.
پس بهتره برای خومون یه نقشه راه درست بکنیم:
1- از تدریس دوره هایی که تسلط کافی در آن نداریم جداً پرهیز کنیم.
2- اگر به موضوعی مسلط هستیم، یه تحقیق کنیم و دامنه اطلاعاتمون رو در اون زمینه افزایش بدیم.
3- قبل از ضبط دوره، حتما حداقل یک بار مطلبی را که میخوایم آموزش بدیم، تست کنیم تا وسط ضبط به مشکل نخوریم.
4- مدیریت زمان داشته باشیم و سعی کنیم پشت سر هم کار نکنیم و به خودمون وقت استراحت بدیم تا بازدهی پایین نیاد.
5- شاید نیاز باشه که چندین بار برای ضبط موضوعی تلاش کنیم! نا امید نشید و به تلاش ادامه بدید.
6- کلیپ ضبط شده را حتما یک بار مشاهده کنید که ایرادی نداشته باشه.
مقدمه:
در عصر حاضر موضوع آموزش تبدیل به یک اصل مهم در تربیت جوامع گردیده اما با توجه به محدودیت زمانی و مکانی افراد، عملاً امکان شرکت در دوره ها بصورت حضوری به کار بسیار دشواری تبدیل شده است. لذا شرکت مهندسی ره رایان پژوه در نظر دارد با ارائه بستری مناسب جهت معرفی دوره های مجازی توسط دانشگاه ها و موسسات آموزشی معتبر ایران و همچنین استفاده از ظرفیت های علمی این این ارگان ها در جهت ارتقا سطح دانش عمومی و فنی افراد جامعه گام بردارد. سیستم مذکور امکان معرفی دوره، تامین محتوای دوره، برگذاری دوره، آزمون و صدور گواهینامه را بصورت مجازی برای دانشگاه ها و موسسات آموزشی فراهم می آورد.
ماهیت دوره ها:
دوره های معرفی شده صرفاً بصورت مجازی برگزار می شود. این دوره ها بصورت فیلم های ویدیویی در درس های مختلف آماده سازی می شود. البته در سامانه IRCourse این دوره ها با دسته بندی و تفکیک بسیار منظم قرار گرفته اند. هیچ محدودیتی در برگذاری نوع دوره وجود ندارد (از دوره های فنی مهندسی گرفته تا سفره آرایی و …) و تمام دوره هایی که امکان مجازی بودن را دارند می توانند معرفی شوند زیرا نگاه ما این است که مهارت ها در زمینه های مختلف تقویت شوند و نه تدریس یک درس خاص دانشگاهی. البته برخی از دوره ها مانند: (دوره کمک های اولیه، اطفای حریق و …) که می بایست حتما بصورت عملی و حضوری برگزار شوند از این قاعده مستثنی هستند.
متقاضیان و دانشجویان:
متقاضیان یا دانشجویان پس از ورود به سایت با انواع دوره های آموزشی به همراه گواهینامه معتبر مواجه خواهند شد. همچنین آنها می توانند رزومه ای از مدرس این دوره به همراه تاریخچه ای از دانشگاه یا موسسه آموزشی که گواهینامه را صادر می کند مورد مطالعه قرار دهند.
قیمت دوره و سرفصل های مربوط به هر دوره از مواردی است که متقاضیان قبل از پرداخت هزینه می توانند مورد بررسی قرار دهند. البته با ایجاد چنین بستری، محدودیت زمانی و محدودیت مکانی نیز از دوش افراد برداشته خواهد شد و هر فردی این امکان را دارد که در هر زمان یا مکانی نسبت به گذراندن دوره ها اقدام نماید.
دانشگاه ها و موسسات آموزشی:
دانشگاه ها و موسسات آموزشی پس از عقد قرارداد نیاز به هیچگونه فعالیت خاصی ندارند و تنها کافیست تا محتوایی که از سوی اساتید آماده می شود را توسط واحد آموزش رد یا تائید نمایند. حتی پروسه مربوط به تدوین، ویرایش و قراردادن محتوای دوره به عهده شرکت می باشد.
نکته: دانشگاه ها می توانند با در نظر گرفتن یک فضای کوچک در محل دانشگاه به همراه اندکی تجهیزات مانند: (کامپیوتر، هدفون و اینترنت) و با استفاده از اساتید مدعو و هیات علمی خود، نسبت به تامین محتوا اقدام نمایند و از این نظر درصد سود دهی خود را افزایش دهند.
کلیه گواهینامه ها در دوره های معرفی شده، بصورت خودکار توسط سیستم صادر خواهد شد و قابل پیگیری می باشد. اما اگر شخصی نیاز به گواهینامه با امضای زنده داشت، دانشگاه ها و موسسات آموزشی می توانند با اعلام کد رهگیری گواهینامه از سوی فرد مورد نظر و احراز آن در سایت IRCourse، اقدام به صدور گواهینامه با امضای زنده نماید.
هر دانشگاه و یا موسسات آموزشی دارای یک حساب کاربری در سایت هستند که می توانند از میزان ثبت نام و درآمد حاصل اطلاع پیدا کنند و طبق قرارداد در بازه های زمانی مشخص نسبت به تسویه حساب با شرکت اقدام نمایند.
میزان سرمایه گذاری دانشگاه ها و موسسات آموزشی:
با توجه به اینکه سامانه IRCourse مراحل ثبت نام متقاضی، گذراندن دوره، برگذاری آزمون و صدور گواهینامه را بصورت خودکار انجام می دهد و بستر کاری توسط شرکت مهندسی ره رایان پژوه از پیش آماده شده، لذا دانشگاه ها و موسسات آموزشی نیاز به هیچگونه سرمایه گذاری ریالی نخواهند داشت و صرفاً نوع سرمایه گذاری ایشان لوگو یا آرم دانشگاه یا موسسه است که در گواهینامه ها درج خواهد شد.
ممکن است دانشگاه ها و موسسات آموزشی نسبت به این امر حساسیت داشته باشند که البته این حساسیت بجاست، اما همانطور که قبلا هم عنوان شد، هیچ دوره ای بدون تائید واحد آموزش دانشگاه مذکور بر روی سایت قرار نمی گیرد (دوره ها از لحاظ سرفصل و کیفیت مورد بررسی قرار می گیرند) و به هیچ عنوان در این زمینه وجهه شرکت و دانشگاه ها را خدشه دار نخواهیم کرد.
میزان سرمایه گذاری = 0
میزان درآمد دانشگاه ها و موسسات آموزشی:
درآمد حاصل از این نوع همکاری را می توان قابل توجه دانست. البته با توجه به اینکه ذینفعان این سیستم 3 طرف شرکت، دانشگاه یا موسسه آموزشی و اساتید هستند، پس سود حاصل باید بین این سه دسته تقسیم گردد.
دانشگاه ها و موسسات آموزشی بصورت درصدی (15 الی 20 درصد از مبلغ شهریه) با سامانه عقد قرارداد می کنند.
شاید فکر کنید که این درصد بسیار کم است اما این موضوع را در نظر بگیرید که شرکت حدود 40 درصد را به اساتید و موسسات آموزشی اختصاص می دهد و هزینه هایی از قبیل (بیمه قرارداد، مالیات، هزینه سرور، تیم پشتیبانی، تبلیغات و … که حدود 40% شهریه را شامل می شود) نیز به عهده شرکت است و طبق محاسبات حدود 18 تا 20 درصد هم سود حاصل از این همکاری برای شرکت است.
برای تفهیم بهتر میزان درآمد حاصل دانشگاه ها و موسسات آموزشی، یک مثال می زنیم.
فرض کنیم که یک دانشگاه یا موسسه آموزشی برای 20 عنوان دوره آموزشی گواهینامه صادر می کند. (این عدد محدودیتی ندارد و می تواند خیلی بیشتر باشد)
مبلغ شهریه هر دوره را بصورت میانگین 300 هزار تومان در نظر می گیریم. (البته با گواهینامه)
تعداد متقاضیانی که در هر دوره شرکت کنند را در کل ایران میانگین 1000 نفر در بازه یک سال در نظر می گیریم. (با توجه به تجربیات سایت هایی که فروش آموزش دارند و نه صدور گواهینامه، این عدد می تواند خیلی بیشتر از اینها باشد.)
پس درآمد حاصل پس از یک دوره یکساله (اعداد به ریال):
20 (دوره) x 3000000 (هزینه) x 1000 (تعداد افراد) = 60,000,000,000
60,000,000,000 x 20% (سهم) = 12,000,000,000 R
مبلغ دوازده میلیارد ریال معادل یک میلیارد و دویست میلیون تومان
البته می توان دوره های بیشتری را ارائه نمود و با تبلیغات فراگیر تر نسبت به سود بیشتر اقدام نمود.
اساتید و تامین کنندگان محتوا:
اساتید دانشگاه ها هر کدام در سامانه دارای یک حساب کاربری می باشند و می توانند از میزان درآمد و تعداد ثبت نام کننده گان در دوره های خود اطلاع پیدا کنند.
اساتید جهت همکاری با ما باید لیست دوره هایی که قادر به برگذاری آنها هستند به همراه سرفصل های دوره مذکور برای ما ارسال نمایند و پس از تائید طبق پروتکلی که در سامانه IRCourse در قسمت “همکاری با ما” آمده، اقدام به تهیه و آماده سازی دوره ها نمایند.
میزان سرمایه گذاری اساتید و تامین کنندگان محتوا:
اساتید تامین محتوا کننده نیز نیاز به هیچگونه سرمایه گذاری ریالی در این سامانه ندارند و صرفاً سرمایه ایشان، دانشی است که ارائه خواهند داد و از این رو می بایست سود مربوط به زحماتی که در این زمینه کشیده اند را ببرند.
میزان درآمد اساتید و تامین کنندگان محتوا:
اساتید و تامین کنندگان محتوا بصورت درصدی (15 الی 20 درصد از مبلغ شهریه) با سامانه عقد قرارداد می کنند.
برای تفهیم بهتر میزان درآمد اساتید و تامین کنندگان محتوا، یک مثال می زنیم.
فرض کنیم که یک استاد 7 عنوان محتوای دوره آموزشی را آماده نماید. (این عدد محدودیتی ندارد و می تواند خیلی بیشتر باشد)
مبلغ شهریه هر دوره را بصورت میانگین 300 هزار تومان در نظر می گیریم. (البته با گواهینامه)
تعداد متقاضیانی که در هر دوره شرکت کنند را در کل ایران میانگین 1000 نفر در بازه یک سال در نظر می گیریم. (با توجه به تجربیات سایت هایی که فروش آموزش دارند و نه صدور گواهینامه، این عدد می تواند خیلی بیشتر از اینها باشد.)
پس درآمد حاصل پس از یک دوره یکساله (اعداد به ریال):
7 (دوره) x 3000000 (هزینه) x 1000 (تعداد افراد) = 21,000,000,000
21,000,000,000 x 20% (سهم) = 4,200,000,000 R
مبلغ چهار میلیارد و دویست میلیون ریال معادل چهارصد و بیست میلیون تومان
البته می توان دوره های بیشتری را ارائه نمود و با تبلیغات فراگیر تر نسبت به سود بیشتر اقدام نمود.
استعلام گواهینامه ها:
سامانه IRCourse این امکان را دارد تا پس از گذراندن دوره توسط متقاضی، طبق قراردادی که با دانشگاه یا موسسه مذکور دارد، نسبت به صدور گواهینامه (با آرم و لوگوی دانشگاه مذکور) بصورت مجازی اقدام نماید.
هر گواهینامه ای که صادر می گردد، دارای یک کد ره گیری است و متقاضیان، دانشگاه ها و موسسات آموزشی قادر هستند تا با درج کد در سامانه IRCourse نسبت به صحت گواهینامه صادر شده اقدام نمایند.
مبلغین سیستم:
از آنجایی که در این سیستم چهار طرف (متقاضی، شرکت، دانشگاه ها و موسسات آموزشی و اساتید) ذینفع هستند، پس هر کدام می توانند به نوبه خود می توانند در این سیستم تبلیغات انجام دهند.
متقاضیان: با تجربه خوبی که در گذراندن دوره ها خواهند داشت و اینکه توانسته اند در محیط گرم خانه و بدون محدودیت زمان و مکان به ارتقای سطح دانش و مهارت خود بپردازند و در نهایت گواهینامه معتبر دریافت کنند، این سیستم را به دیگران نیز توصیه خواهند کرد.
اساتید و تامین کنندگان محتوا: با هر ثبت نام در دوره یک استاد، درصدی از مبلغ ثبت نام به استاد مذکور اختصاص می یابد و اساتید می توانند به واسطه ذینفع بودن در این سیستم پیشنهاد هایی در کانال ها شبکه های مجازی که دارند و مخاطبانی که طیف آنها محسوب می شوند ارائه نمایند. پس تک تک اساتید می توانند مبلغین این سیستم باشند.
دانشگاه ها و موسسات آموزشی: مانند اساتید، دانشگاه ها نیز از این قضیه مستثنی نیستند و در سود حاصل از ثبت نام متقاضیان سهیم هستند و می توانند بین جامعه مشتریان خود که طیف گسترده ای را شامل می شود، به تبلیغات بپردازند.
شرکت: با توجه به اینکه شرکت نیز در سود حاصل از ثبت نام به دوره ها سهیم است، پس خود را متعهد می داند تا تمام ظرفیت خود را در امر تبلیغات به کار گیرد.
پس هر 4 طرف این سیستم می توانند مبلغین آن باشند که در نهایت به سود همه طرف های آن منجر خواهد شد.